کنترل یک فروند قایق جنگی دشمن توسط نیروهای یمنی

کنترل یک فروند قایق جنگی دشمن توسط نیروهای یمنی

 

محمد علی الحوثی در توییتی دیگر، اعلام کرد که قایق توقیف شده نامش «M/Y_jehol_ll» است و افزود از مردان نیروی دریایی یمن به دلیل هشیاری و توجه‌شان تشکر می‌کنم. مردان نیروی دریایی یمن دشمنان را بر سر دو راهی قرار داده؛ یا هدف موشک قرار می‌گیرند یا توقیف می‌شوند.

ملاحظه: روزنامه سرشناس «فیگارو» فرانسه نیز روز شنبه (۱۶ ژوئن) به نقل از دو منبع نظامی این کشور خبر داد نیروهای ویژه فرانسوی در حال حاضر در یمن حضور دارند. پیشتر برخی مقامات یمنی از جمله رهبر انصارالله اعلام کرده بودند که آمریکایی‌ها و برخی نیروهای غربی از جمله نیروهای فرانسوی در کنار رژیم صهیونیستی در جنگ عربستان و امارات علیه یمن حضور دارند. اخیرا یک منبع پارلمانی فرانسه هم به رویترز گفته بود نیروهای ویژه این کشور در یمن حاضر هستند.

در حالیکه نبرد جبهه ساحل غربی یمن در روزهای اخیر، شدت گرفته و عملیات مزدوران ائتلاف با پشتیبانی آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی، در دو سه روز اخیر در جنوب فرودگاه الحدیده به اوج رسیده، نیروهای یمنی کماکان دست برتر را داشته و با حملات سریع خود تلفات زیادی به مهاجمین وارد کرده و آنها را در بیابان های ساحلی تارو مار می کنند؛ از جمله در روز گذشته نیروهای یمنی با قطع خطوط پشتیبانی شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف در سه منطقه، بخشی از آنان را محاصره و بخشی دیگر را وادار به عقب‌نشینی کردند.

 

خطوط بنفش، محل قطع خطوط امداد مزدوران ائتلاف توسط مبارزین یمنی است که باعث پراکندگی مزدوران و محاصره آنها شده است.

یکی از نکات مهم در صحنه میدانی یمن، تسلط کامل نیروهای انصارالله بر مواضع دشمن و استفاده از دفاع نامتقارن علیه متجاوزین است زیرا نیروهای ائتلاف و اربابان غربی اش از نظر پوشش هوایی بسیار قدرتمند ظاهر شده و هیچ زمانی آسمان خالی از هواپیما و یا بالگرد دشمن نیست بنابراین نیروهای یمنی با توجه به برتری هوایی دشمن، کادرهای عملیاتی خود را در دسته های حداکثر چهار نفره در طول خطوط تماس بکار گرفته و آنها در عملیات های برق آسا خود را به مهاجمین رسانده و با گرفتن تلفات و وارد کردن خسارت به آنها سریعا ناپدید شده و خود را برای عملیات های بعدی آماده می نمایند.

در روزهای گذشته بارها ائتلاف عربی مدعی شده که نیروهایشان توانسته‌اند وارد فرودگاه الحدیده شده و گفته که بزودی شهر الحدیده را تصرف خواهد کرد اما ین ادعاها به هیچ وجه صحت نداشته و صرفاً عملیات روانی محسوب می شود.

منبع:میثاق نیوز



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : دانشجو
تاریخ : دو شنبه 28 خرداد 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: